EMT - English for Mathematics Teachers (X)
Fundacja Matematyków Wrocławskich
pl. Grunwaldzki 2/4, 50-384 Wrocław
strona domowa kursów (dalej zakładka EMT na marginesie)
- edycja semestralna 120 h:
w soboty i/lub niedziele w czasie roku szkolnego - edycja wakacyjna 120 h:
pierwsze dwa tygodnie wakacji (w godz. 9.00-16.00) - wariant 30-godzinny realizowany jest w zależności od preferencji grupy:
- raz w tygodniu w dzień powszedni po 2 godz.
- w 5 sobót i/lub niedziel po 6 godzin (9:00-14:00) - zgłaszać można się cały czas mejlowo na adres mikolaj@math.uni.wroc.pl
- kurs będzie otworzony, gdy zbierze się grupa 12 osób
Rozpoczęcie najbliższych edycji:
- kurs 120-godzinny - 24 VI 2024
- zgłoszenia do 2 VI 2024 przez formularz online
120 godzin (15 zjazdów 8-godzinnych lub 12 zjazdów 10-godzinnych)
60 godzin (10 zjazdów 6-godzinnych)
30 godzin (5 zjazdów 6-godzinnych lub 15 spotkań 2-godzinnych)
Małgorzata Mikołajczyk
tel. 71 336 10 85 lub 71 37 57 416
e-mail: mikolaj@math.uni.wroc.pl
Instytut Matematyczny UWr
pl. Grunwaldzki 2, 50-384 Wrocław
1500 zł za 120 godzin lub proporcjonalnie mniej za krótsze kursy
Realizowane typy zajęć:
- listening comprehension - wykłady z matematyki szkolnej lub popularnej do wysłuchania, materiały audio i video, piosenki o matematyce
- vocabulary building - zajęcia słownikowe wokół danego tematu matematycznego, ćwiczenia typu "use of English", dyktanda matematyczne, krzyżówki, gry
- phonetics and spelling are easy - ćwiczenia fonetyczne, laboratorium audio, zapis transkrypcyjny, pisownia terminów matematycznych
- reading comprehension - praca z podręcznikami brytyjskimi i amerykańskimi na różnych poziomach nauczania szkolnego oraz dokumentami edukacyjnymi i oświatowymi (programy nauczania, konspekty lekcji nauczycieli ze szkół brytyjskich)
- classwork & problem solving - symulacje lekcji, praca przy tablicy, rozwiązywanie zadań z różnych poziomów szkół, z podręczników, egzaminów i konkursów anglojęzycznych
- workshop, groupwork - praca w grupach, zajęcia warsztatowe, logiczne gry terenowe, strategiczne gry planszowe, praca z kalkulatorem
- presentations - referaty i pokazy uczestników kursu
- homeworks - liczne i atrakcyjne zadania domowe, np. poprawianie autentycznych klasówek uczniów anglojęzycznych
- film watching - oglądanie krótkich filmów o tematyce matematycznej
- discussions on education & didactics - omawianie systemów edukacyjnych róznych krajów oraz wymaganej dokumentacji procesu nauczania.
Zajęcia prowadzą polscy nauczyciele matematyki z uprawnieniami do nauczania języka angielskiego (CPE - Certificate of Proficiency in English) oraz wykładowcy zagraniczni.kurs kończy się egzaminem złożonym z trzech części: A) Listening, B) Use of mathematical English, C) Presentation oraz wydaniem świadectwa.
Historia:
Kursy EMT prowadzone są od 2007 roku. W każdej 120-godzinnej edycji przyznawane są specjalne nagrody "High-Flyers Prize". Dotychczas otrzymali je:
- I edycja VI-VII 2007
Zbigniew Lis - nauczyciel matematyki w LO 9 Wrocław - II edycja VI-VII 2008
Justyna Woźny - nauczycielka matematyki w LO 13 Wrocław - III edycja III-VI 2011
Marta Kruszelnicka - nauczycielka, Środa Śląska - IV edycja VI-VII 2013
Grzegorz Słaboń - nauczyciel matematyki w ZS nr 14 Wrocław - V edycja X 2015 - III 2016
Sebastian Guz - nauczyciel matematyki w ZS nr 14 Wrocław - VI edycja VI-VII 2016
Przemysław Pela - nauczyciel matematyki w GM 58 Poznań - VII edycja VI-VII 2017
Tymoteusz Zdunek - student matematyki UW
- maj 2017, maj 2018 - edycje 30 h
Kurs EMT
Świetna sprawa z tymi zajęciami, chociaż można mieć problem z przyswojeniem wszystkich pojęć, zwłaszcza gdy nie można na to poświęcić zbyt wiele czasu w tygodniu. Fajne są warsztaty zadaniowe, bo jest na nich wszystko, a robienie wielu zadań pozwala lepiej przyswoić pojęcia z lekcji ze słownictwa. Słownik pojęć matematycznych jest super. Zajęcia ze słuchania i filmów są ciekawe i uczą praktycznego posługiwania się językiem - ale dla mnie są jednymi z trudniejszych (mam duże zaległości). Dobry pomysł to wykłady z obcokrajowcami. Staram się wykorzystywać otrzymane materiały na dodatkowych lekcjach z uczniami w mojej szkole. Wspólnie rozwiązujemy zadania. Wykorzystuję też pożyczone na kursie podręczniki.