Logical Room
ul. Chemiczna 3/3, 50-336 Wrocław
tel. 534 098 805
e-mail:info@logicalroom.com
www.logicalroom.com
Let Me Out
ul. Odrzańska 24-29/4, 50-114 Wrocław
tel. 889 136 924
e-mail:biuro@letmeout.pl
www.letmeout.pl
Exit Room
Rynek 2/4
tel. 790 369 796
e-mail: info@exitroom.pl
http://exitroom.pl
Trapped
ul. Kazimierza Wielkiego 67, 50-077 Wrocław
tel. 665 580 643
e-mail: kontakt@trapped.com.pl
www.trapped.com.pl
OutRoom
pl. Solidarności 1/3/5, 53-661 Wrocław
tel. 790692155
e-mail: info@outroom.pl
http://outroom.pl
Piwnica Quest
ul. Tęczowa 7, 53-601 Wrocław
tel. 535 994 722
e-mail: biuro@piwnica-quest.com
http://www.piwnica-quest.com
Secret Room
ul. Kazimierza Wielkiego 27C (IV p), 50-077 Wrocław
tel. 537 336 336, rezerwacja: 537 336 386
e-mail: biuro@secret-room.pl
http://secret-room.pl
Trap Jungle
ul. Ofiar Oświęcimskich 17, Wrocław
tel. 570 446 688
e-mail: kontakt@trap-jungle.com
http://trap-jungle.com
No Return
ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 74 lok. 315
50-020 Wrocław
tel. 660 233 344,600 549 494
www.noreturn.pl
Gry rozpoczynają się o godzinach:
- Logical Room - 14:00, 15:30, 17:00, 18:30, 20:00 (pokój 1)
- Let Me Out - 13:00, 14:30, 16:00, 17:30, 19:00, 20:30, 22:00 (pokój 1)
lub 15 minut później w pokoju 2 - Exit Room: 14:00, 15:30, 17:00, 18:30, 20:00, 21:30 (pokój 1 - Piła)
13:30, 15:00, 16:30, 18:00, 19:30, 21:00 (pokój 2 - Cube) - Trapped: parzystych od 10 do 20 (pokój 1 - Schizofrenium)
12:15, 13:45, 15:15, 16:45, 18:15, 19:45 (pokój 2 - Statek piratów) - OutRoom 13:30, 15:00, 16:30, 18:00, 19:30, 21:00 (pokój 1 - Horror)
- Piwnica Quest 12:30, 14:00, 15:30, 17:00, 18:30, 20:00, 21:30 (pokój 1 - Schron bankowy)
12:00, 13:30, 15:00, 16:30, 18:00, 19:30, 21:00 (pokój 2 - Garaż)
12:45, 15:15, 17:45, 20:30 (pokój 3 - Midnight Killer) - Secret Room 10:00, 11:30, 13:00, 14:30, 16:00, 17:30, 19:00, 20:30, 22:00 (pokój 1 - Więzienie)
10:15, 11:45, 13:15, 14:45, 16:15, 17:45, 19:15, 20:45, 22:15 (pokój 2 - Pokój babci) - Trap Jungle godziny parzyste od 10 do 20 (pokój 1 - Night Club)
- No Return od godziny 12.30 co 1,5 godz. do 21.30 (pokój 1 - Gabinet Śmierci)
Wolne terminy należy sprawdzić w kalendarzach rezerwacji na stronach www.
Ceny:
- Logical Room 99 zł za 60 minut za grupę 3-5 osób
- Let Me Out 99 zł za 45 minut za grupę 2-4 osób
- Exit Room 99 zł za 60 minut za grupę 2-4 osób
- Trapped 110 zł za 90 min (pokój 1, grupa 2-5 osób), 100 zł za 60 min (pokój 2, grupa 2-4 osób)
- Out Room 99 zł za 45 min za grupę 2-5 osób
- Piwnica Quest 100 zł za 60 min (pokoje 1 i 2, grupa 2-5 osób), 140 zł za 90 min (pokój 3, grupa 3-5 osób)
- Secret Room 100 zł za 60 min za grupę 2-5 osób
- Trap Jungle 100 zł za 90 min za grupę 2-5 osób
- No Return 100 zł za 60 min za grupę 2-5 osób
Wszystkie przedsięwzięcia to gry typu escape game odbywające się w realnym otoczeniu. Można w nich brać udział w kilkuosobowych grupach. Uczestnicy o wyznaczonej porze zostają zamknięci w pokoju i w określonym czasie muszą się z niego wydostać, odnajdując ukryty klucz do drzwi. Pokoje pełne są tajemniczych (czasem zwodzących na manowce) mebli i przedmiotów, a wśród nich ukryte są klucze i rozmaite zagadki pozwalające otwierać kolejne szyfrowe zamki, które prowadzą do następnych kluczy, wskazówek lub tajemniczych przedmiotów, które mogą przydać się (lub nie) w rozwiązywaniu kolejnych zadań. Należy pamiętać, że czas ucieka, że każda nawet błaha rzecz, może stanowić istotną wskazówkę, a zgromadzenie wielu pozornie bezużytecznych przedmiotów może nieoczekiwanie nasunąć rozwiązanie problemu. Sukces gwarantuje harmonijna współpraca w grupie, spostrzegawczość, zręczność, elastyczne myślenie, sprytne odrzucanie wskazówek wiodących na manowce, niepopadanie w rutynę, otwartość na skojarzenia i kreatywność. Przyda się odrobina wiedzy z matematyki i fizyki, ale ewentualne braki można nadrobić, śmiało eksperymentując. Mimo że w pokoju nie dzieje się nic strasznego (poza bezlitosnym upływem czasu wyświetlanego na monitorze komputera), emocje w trakcie gry są ogromne.
Należy pamiętać, że jedynym środkiem do wydostania się z pokoju jest logiczne myślenie. Zawartość kieszeni trzeba zawczasu zostawić w specjalnie przygotowanych, zamykanych szafkach. Nie trzeba nic forsować na siłę, a zwłaszcza nie narażać na zniszczenie lub trwałe zmiany zawartości pokoju. Należy pamiętać, że chwilę po nas mogą tu przyjść kolejni poszukiwacze intelektualnych wyzwań. Gracze są stale pod czujnym okiem kamery. W sytuacji patowej mogą poprosić o wskazówkę. Może im ona pomóc wydostać się z pokoju, ale uniemożliwi otrzymanie nagrody (o ile wiemy - a jest to stan wiedzy na połowę lutego 2014) z Logical Room nikt jeszcze nie wyszedł bez jednej choćby wskazówki).
W zabawie może wziąć samodzielnie udział młodzież powyżej 16 roku życia. Jeśli w grupie są młodsi gracze, muszą być pod opieką osoby pełnoletniej.
zdjęcia ze strony organizatorów |
Niestety, ze względu na charakter gry, nie możemy zdradzić więcej szczegółow, aby nie psuć Wam dobrej zabawy, chociaż i tak z czasem wyposażenie pokojów oraz rodzaj zagadek trzeba będzie zmienić, gdy wieść o nich się rozniesie. Tymczasem na dowód, że i my tam byliśmy, i z pokoju bez szwanku się wydostaliśmy, prezentujemy zdjęcie, którym obsługa dokumentuje każdy sukces w opuszczeniu tajemniczego pokoju. Jest to rzecz jasna jedyne zdjęcie, jakie na miejscu można zrobić. Dodajmy (z nieukrywanym wstydem), że z pokoju o włos wyszlibyśmy samodzielnie. Na 2 minuty przed upływem limitu czasu poprosiliśmy o wskazówkę (nie była to wcale decyzja jednogłośna i chyba była zbyt pochopna). Ale udało się!
Escape Games w Polsce
Lista podobnych miejsc w innych polskich miastach (m.in. Bielsku-Białej, Bydgoszczy, Częstochowie, Gdańsku, Gdyni, Gliwicach, Katowicach, Koszalinie, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Rzeszowie, Toruniu, Słupsku, Szczecinie i Warszawie) jest tutaj.
Pierwsze polskie wydania escape game powstały w 2013 roku w Warszawie i we Wrocławiu.
- Aby wziąć udział w grze, należy dokonać rezerwacji online i opłaty na podane w zwrotnym mejlu konto. Po wpłynięciu opłaty otrzymujemy potwierdzenie terminu. Jeśli opłata nie zostanie wpłacona w określonym terminie, rezerwacja jest automatycznie anulowana. Rezygnacje przyjmowane są najpóźniej 48 godzin przed terminem gry.
- Osoba dokonująca rezerwacji odpowiada za przekazanie zasad gry pozostałym uczestnikom. Każdy uczestnik bierze udział w grze na własną odpowiedzialność lub pełnoletniego opiekuna.
- Na miejscu należy pojawić się 15 minut przed planowanym czasem gry. Spóźnienie przekraczające 15 minut od planowanego rozpoczęcia gry oznacza dyskwalifikację zespołu.
- W grze uczestniczą kilkuosobowe zespoły (od dwóch do 5 w zależności od pokoju gry). Samodzielnie mogą grać jedynie osoby powyżej 16 lat. Młodsi zawodnicy mogą wziąć udział w zabawie pod opieką osoby pełnoletniej.
- Na początku zawodnicy zostają zamknięci w pokoju. Ich zadaniem jest wydostanie się z niego w określonym czasie, wskazywanym na monitorze komputera. Czas gry dla każdego pokoju jest ściśle określony (wynosi 45-60 minut). Jeżeli grupa nie zdoła w tym czasie opuścić pokoju, zostanie z niego uwolniona. Nie ma możliwości przedłużenia czasu gry.
- Przebieg gry jest monitorowany. W razie trudności grupa może otrzymać dodatkowe wskazówki (maksymalnie 3). Za uwolnienie się bez korzystania z podpowiedzi przewidziano nagrodę-niespodziankę.
- Rozwiązanie zagadek nie wymaga wysiłku fizycznego, użycia siły, ani wykonywania żadnych niebezpiecznych manewrów.
- Do pomieszczenia nie można wnosić torebek, urządzeń elektronicznych, kartek, pisaków ani żadnych niebezpiecznych przedmiotów. Wszystkie rzeczy osobiste należy zostawić przed grą w zamykanej szafce.
- Gra jest dostępna także w wersji anglojęzycznej.
Na stronie www.facebook.com/LogicalRoomCom codziennie publikowane są zadania treningowe. Za ich rozwiązanie można wygrać darmową wejściówkę do Logical Room.
1. Masz przed sobą trzy zamknięte pudełka: w jednym są gwoździe, w drugim śrubki, a w trzecim i to i to. Nie wiesz, co jest w którym pudełku. Pudełka są opatrzone etykietami: "gwoździe", "śrubki", "mieszanka", jednak żadna z nich nie jest przyklejona na właściwym pudełku. Masz prawo raz wyciągnąć jeden element z któregoś pudełka. Potem musisz przekleić etykiety tak, by zgadzały się z zawartością. Jak to zrobić?
2. Jesteś podróżnikiem. Przed wyruszeniem w drogę patrzysz na kompas, który wskazuje północ. Idziesz w tym kierunku po linii prostej 2 kilometry. Potem patrzysz na mapę i ze zdziwieniem stwierdzasz, że przeszedłeś jeden kilometr na północ i jeden na południe. Jak to możliwe?
3. W pokoju jest 5 osób: rycerze i zbóje. Rycerz zawsze mówi prawdę, a zbój zawsze kłamie. Każdego z nich zapytano, ilu jest rycerzy w pokoju. Padły następujące odpowiedzi: 1, 2, 3, 4, 5. Ilu rycerzy jest w pokoju?
Super zabawa
Byłem we wszystkich tych miejscach we Wrocławiu. Polecam!