TACTIC
Nelostuote Sp. z o.o. oddział w Polsce
al. 3 Maja 9/109a, 30-062 Kraków
tel. 693 735 774
e-mail: biuro@tactic.net
http://www.tactic.net/fp.php?lang=PL
Salonik matematyczny "Od smyka do matematyka"
ul. Racławicka 11/1B (wejście od podwórza)
53-149 Wrocław
tel. 71 361 27 41
https://matmaigry.pl/
czynne: poniedziałek–piątek, godz. 9:00–18:00
To zabawna gra nie tylko dla dzieci. Kartonowe, uśmiechnięte, kolorowe gąsieniczki mają w korpusie po dwa otwory, a na planszy złożonej z czterech puzzli są różnokolorowe pola. Gąsieniczki muszą znaleźć swoje miejsce tak, by ich korpusy i pola, które widać przez otwory, miały taki sam kolor. Celem graczy jest jak najszybsze wyłożenie swoich gąsienic. Plansza do gry jest dwustronna, co umożliwia rozgrywkę w wariancie łatwiejszym i trudniejszym.
Gra uczy rozpoznawania kolorów i stosunków przestrzennych, rozwija spostrzegawczość i wyobraźnię geometryczną, kształci zdolność przewidywania ruchów przeciwnika i logiczne myślenie. Mimo ze przeznaczona jest dla osób w wieku od 4 do 8 lat, to i starsi gracze muszą trochę pogłówkować, aby pozbyć się swoich gąsienic.
- Planszę ukłda się z czterech kawałków puzzli. Jest ona dwustronna. Po jednej stronie pola zaznaczone są kolorowymi kropkami (wersja łatwiejsza), a po drugiej znajdują się kolorowe kwiatki, a na nich gdzieniegdzie siedzą robale (wersja trudniejsza).
- W trudniejszej wersji gąsieniczki kładzie się na planszy tak, by siedzące na kwiatkach robale zostały ukryte pod korpusami gąsienic. Gracz, który zakryje robaka, może (ale nie musi) wykonać kolejny ruch. W jednej turze prawo do dodatkowego ruchu przysługuje tylko raz, nawet jeśli za drugim razem również uda się nakryć robaka.
- Wszystkie gąsieniczki odwraca się zieloną stroną do góry, miesza i rozdziela między graczy po równo, a jeśli to niemożliwe, pozostałą z dzielenia resztę odkłada się do pudełka. Gracze układają swoje gąsienice w zakrytym stosie.
- Następnie każdy zawodnik bierze dwie gąsieniczki ze swojego stosu i odwraca je kolorową stronę go góry. Po każdym ruchu i na początku każdej tury każdy z graczy musi mieć dwie gąsieniczki odkryte.
- Grę rozpoczyna np. najmłodszy gracz.
- Gąsieniczki układa się tak, by zajmowały tylko kolorowe pola na planszy, nie mogą nachodzić jedna na drugą, a przez otwory w ich korpusach może być widać jedynie pola w takim samym kolorze, co dana gąsienica.
- Gąsieniczek jest więcej niż pasujących do nich miejsc na planszy. Jeśli gracz nie może wykonać ruchu, musi zrobić miejsce dla nowej gąsienicy. W tym celu zdejmuje z planszy dowolną inną gąsienicę, odkłada ją do pudełka i na tym kończy swoją turę.
- Wygrywa gracz, który jako pierwszy wyłoży wszystkie swoje gąsieniczki na planszę.
Gdy gracz musi zdjąć gąsieniczkę z planszy, powinien sprawdzić, jakimi kolorami gąsienic dysponują inni, aby nie zwolnić miejsca przeciwnikowi.